torsdag den 28. maj 2009

Natteravn.

Giften den er indenbords
Natten den lever
Farverne de skriger
Og Ansigterne ler
Der er højt humør i gaderne
Hvor i rendestenen jeg kravler
Her kan jeg ej skelne forskel
Mellem mennesker og rotter
For i månelysets skær
Skifter vi camouflage


Månen den står højt
Som en triumferende erobrer
Horebukken drikker sig stiv
og skøgen er på jagt
kun få sjæle formår
at danse i takt
til en elsket sang med en elsker blid
i et kunstigt øjeblik
for i månelystes skær
skifter vi camouflage


Natteravnene flokkes 
Om en fælles mission
Hanens gal skal kvæles
Og månen hyldes
Med livsglædens galskab
Improviseret tango til jazz
En fremmed mand på en andens kvinde
Den fremmede kvinde er en andens mand
For i månelysts skær
Skifter vi camouflage


Månen skrider ubemærket
Pludselig bryder lyset mørket
Og med oprejst pande
Pisser man ned sig selv
Med et tilfreds smil på læberne
Sejler man hjem igennem byen
Det andet ansigt falmer
og det gamle prøver at erindre
for i middagssolens skær
hvad fanden har jeg lavet







Dette er en tekst jeg holder meget af, vis man kan forstille sig en melodi der minder lidt om little drop of poison med Tom Waits, så er man på der rigtige spor. der er lagt musik til denne tekst og vi opføre den med bandet Støj strejke. Teksten blev skrevet i en mild ros, et godt humør to til, og jeg havde lyst til at skrive en tekst de kunne få mig selv til at smile hver gang jeg sang den, og det er lykkedes... he he haa haaa ha.....

Ingen kommentarer: