søndag den 16. november 2008

Melankolsk hjertebanken

Ensomt ligger hjertet
på glassets kolde bund
i skam og fordrukkent had
venter på den billigste vin
en ensom drømmer på bunden
der hvor kun drømmen eksistere

I den drøm på glassets bund
så jeg engel så grim og kold
med et hjerte så råddent
så fordrukkent i sin hånd
og hun sagde dette hjerte
dette hjerte har intet hjem
i lidelsers lænker ligger det tungt
på glassets kolde bund
glasset er evigt tomt

Åh min kære ven
fyld mit glas op igen
jeg er en fange bag disse ben
disse sorte hviskende ben
slip mig fri og lad drømmen ånde
lad den smelte solen og månen
lad den svinge sig fra stjerne til stjerne
sandheden hviskes til min sjæl
glasset er evigt tomt

I den drøm på glassets bund
knepper jeg engle, stjerner og solen
jeg er ham med drømmen og flasken
omfavnelsen ingen føler
en symbolsk sympatisk elsker
en led satans djævel
skabt af menneskeligt fordærv
jeg blev født på glassets bund
Jaa jeg blev født på glassets bund
glasset er evigt tomt


Af Magnus H.


Melankolsk hjertebanken er en sangtekst jeg skrev for lidt over et år tilbage. Jeg befandt mig i et dystert hul og havde det ikke særlig godt, sov ikke godt om natten og begyndte at selvmedicinere mig med vin, øl og hvad der indenholdte procenter..
sangen her bliver fremført med mit band "Støjstrejke".





Ingen kommentarer: